Resultaten campagne ‘Ontdek het Gelderse goud… Kom wandelen in de Gelderse streken!’

De Gelderse streken hebben dit najaar met de campagne ‘Ontdek het Gelderse goud… Kom wandelen in de Gelderse streken!’ laten zien dat men voor de mooiste wandelroutes in Rivierenland, Achterhoek, Regio Arnhem, Rijk van Nijmegen en op de Veluwe moet zijn. Deze campagne had tot doel potentiële bezoekers te inspireren de Gelderse streken al wandelend te ontdekken. Onderstaand een overzicht van de opzet en resultaten van deze crossmediale campagne.

De campagne
Gedurende de campagneperiode van 1 september tot en met 31 oktober 2017 zijn er twintig wandelroutes uitgelicht op Geldersestreken.nl/wandelen. Deze routes waren gratis te downloaden en werden speciaal onder de aandacht gebracht door middel van vlogs, blogs of plogs (fotoverslagen). Tevens is er een wandelrouteboekje uitgebracht met de desbetreffende wandelroutes.

Online
Op Geldersestreken.nl/wandelen zijn acht vlogs, acht plogs en acht blogs gepubliceerd. Deze content werd aangejaagd via de Facebookpagina van Gelderse streken en de Facebookpagina van de regio’s.

Offline
De campagne is ondersteund door een printuiting in het special interest blad Toeractief (publicatie 1 september). Bij dit magazine is het wandelrouteboekje meegeseald. Ook was er aandacht voor de campagne in het het Vierdaagse Magazine en in de Landgoedfairkrant van Heerlijkheid Mariënwaerdt.

Outdoor
De Gelderse streken waren naast radio, online en print ook outdoor te zien bij een groot publiek. In week 40 en 42 op een gigantisch billboard langs de A16 bij Rotterdam. Wekelijks passeren hier zo’n 1.035.045 personen. En in september waren de Gelderse streken zichtbaar op een scherm bij de Airborne wandeltocht en Bridge to Liberation Experience.

Radio
De campagne werd tevens ondersteund door een radiocampagne op zowel drie landelijke als twaalf regionale zenders.

Resultaten
De campagne heeft voor 23.657 bezoekers op Geldersestreken.nl/wandelen gezorgd. Op Facebook werden de vlogs 403.257 keer bekeken en hadden de blogs en plogs een gezamenlijk bereik van 443.812. Bekijk hieronder de video met de uitwerking van de resultaten. Meer weten? Download de rapportage van de campagne.